سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

نباید کاستى هاى موجود باعث شود که اصل نظام زیر سؤال برود

 

آیة الله العظمى مکارم شیرازى در ابتداى درس خارج فقه روز چهارشنبه خود با اشاره به روایاتى از معصومین(علیهم السلام)درباره عفو فرمودند: مسأله عفو و گذشت یک مسأله مهم اخلاقى است که نباید مردم آن را فراموش کنند و اگر این مسأله در میان مردم خوب جا بیفتد، بسیارى از پرونده هاى سنگین قضایى و دادگسترى حل مى گردد و همچنین بسیارى از پرونده هاى خانوادگى که متأسفانه در بعضى از موارد منجر به طلاق هم مى شود، با عفو و گذشت حل مى گردد.

 



معظم له در ادامه به ایام الله دهه فجر اشاره نموده و فرمودند: رسانه ها برنامه هاى خوبى در این ایام پخش مى کنند که باعث آشنایى نسل جوان امروزى با حال و هواى انقلاب مى شود، که این برنامه ها تحوّلات تاریخ انقلاب را نشان مى دهد و اینکه این انقلاب با سختى هاى فراوان به اینجا رسیده است و نباید به این راحتى از دست برود.

ایشان به وجود کاستى هاى موجود در جامعه اشاره فرموده و افزودند: نباید این کاستى ها باعث شود که اصل وجود انقلاب و نظام زیر سؤال برود، و باید همگى در رفع این کاستى ها تلاش کنیم.

معظم له در ادامه به اعتراض عدّه اى از ردّ صلاحیت شدگان اشاره کرده و افزودند: در ردّ صلاحیت ها در بعضى از موارد جانب انصاف رعایت نشده است، حتى بعضى از نمایندگان ولى فقیه هم احراز صلاحیت نشده اند.

ایشان سخت گیرى و عدم دقت بر اثر کثرت پرونده ها را احتمالا از دلایل بعضى از این ردّ صلاحیت ها شمرده و فرمودند: در هر حال باید معدل و میانگین را در نظر گرفت همین که قابل قبول باشد خوب است، و امید است در این مدت باقیمانده، اعتراض هاى منطقى هم جبران گردد و مسأله عفو دوستانه شامل حال آنها که طرفدار نظام و پاى بند به آن هستند، نیز بشود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد