سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

حاشیه های سخنرانی دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا


پاسخ متین احمدی نژاد به توهین رئیس دانشگاه کلمبیا، با تشویق دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا روبرو شد.

به گزارش "سایت مرکز اسناد"، ظهر روز دوشنبه پیش از شروع سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در تالار گفتگوی سران جهان در دانشگاه کلمبیا، "لی بولینگر" رئیس این دانشگاه با انتقاد شدید از نظرات احمدی نژاد، وی را یک دیکتاتور کوچک و بی رحم توصیف کرد.

پس از مقدمه توهین آمیز رئیس دانشگاه ، احمدی نژاد پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود گفت: اظهارات آقای بولینگر توهین به اطلاعات و دانش حاضرین در این جلسه است. احمدی نژاد همچنین بولینگر را به استقبالی غیر دوستانه متهم کرد و افزود: این اظهارات بی تردید تحت فشار رسانه ها و سیاستمداران امریکایی مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری ها از نیویورک، دکتر احمدی نژاد گفت اظهارات آقای بولینگر بیشتر شبیه یک بیانیه سیاسی بر ضد من بود ولی ما در ایران به دانشجو و دانشگاهیان به قدری احترام قائل هستیم که تشخیص حقیقت را به آنان وا می گذاریم. وی تاکید کرد بسیاری از اظهارات رئیس دانشگاه کلمبیا نادرست بوده است.

رئیس جمهور کشورمان نحوه بیان و اظهارات رئیس دانشگاه کلمبیا را پیش از اینکه وی سخنی به زبان رانده باشد و سوق دادن قضاوت دانشجویان به سویی مشخص را نادرست دانست و تقبیح کرد و افزود: انسان به صورت ذاتی به دنبال کشف حقیقت است.

احمدی نژاد ادامه داد: در ایران سنت اینگونه است که وقتی ما شخصی را برای سخنرانی در محلی دعوت می کنیم به دانشجویان و اساتید خود احترام می گذاریم و اجازه می دهیم خود قضاوت کنند و نمی گذاریم که حتی وقتی شخص حرف نزده است با تعدادی ادعا روبرو شود. این اظهارات احمدی نژاد با تشویق شدید حضار روبرو شد.

گزارش خبرگزاری ها و فیلم های منتشره از این مراسم حاکی است احمدی نژاد ضمن پاسخ به پرسشهای دانشجویان، جو مراسم را به دست گرفت به طوری که پاسخ های او به پرسشهای دانشجویان و اساتید با تشویق بسیار شدید حضار روبرو می شد.

قبلا رئیس دانشگاه کلمبیا در پاسخ به فشار رسانه های آمریکا برای پس گرفتن دعوت خود از احمدی نژاد و لغو این مراسم گفته بود ما در دانشگاه کلمبیا با طرح سوالات صریح و روشن از رئیس جمهور ایران ، به وی را شدیدا تحت فشار قرار خواهیم داد.

رسانه های آمریکا و به ویژه شبکه خبری فاکس که برای برگزار نشدن این سخنرانی و پرسش و پاسخ فشار شدیدی بر دانشگاه کلمبیا وارد کرده بودند، در انتشار خبر این مراسم از احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور فتنه گر و آتشپاره یاد می کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد