سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

دیدار خانواده‌ 5 دیپلمات ربوده شده در عراق با آنان


حسینی با اشاره به اعلام موافقت نیروهای آمریکایی برای انجام ملاقات خانواده پنج مامور ربوده شده ایرانی در عراق، از انجام این دیدار ظرف روزهای آینده خبر داد. 
«سید محمدعلی حسینی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با فارس، در این باره افزود: اخیراً صلیب سرخ از موافقت نیروهای آمریکایی برای انجام ملاقات خانواده پنج مامور ربوده شده سرکنسولگری ایران در عراق با این پنج نفر خبر داده که انتظار می‌رود ظرف روزهای آتی این دیدار انجام شود.
حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی همچنان به تلاش‌های خود برای آزادی قطعی این پنج نفر ادامه می‌دهد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدار خانواده‌ها با این پنج نفر این بار با مانع تراشی و بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها مواجه نشود.
این پنج نفر بعد از کارشکنی‌های مکرر آمریکایی‌ها، شنبه 16 تیرماه موفق به دیدار با «حسن کاظمی قمی» سفیر، کنسول و یکی از اعضای سفارت ایران در بغداد شدند ولی هنوز خانواده‌های این پنج نفر نتوانسته‌اند با آنها ملاقات کنند.
دوم تیرماه زمانی که در پی اعلام موافقت آمریکایی‌ها برای دیدار خانواده‌ها، جمهوری اسلامی یک پرواز VIP را برای اعزام این خانواده‌ها به بغداد آماده کرد، صلیب سرخ در دقیقه 90 اطلاع داد آمریکایی‌ها خواستار 15 روز وقت برای فراهم کردن مقدمات این دیدار شده‌اند و این در حالی بود که قبل از آن آمریکایی‌ها برای انجام این دیدار اعلام آمادگی کرده بودند.
جمهوری اسلامی ایران در طی این مدت از تمامی مجاری رسمی و دیپلماتیک برای آزادی این پنج نفر و دیدار خانواده‌ها و همچنین دسترسی کنسولی استفاده کرده که بارها با مانع‌تراشی آمریکایی‌ها مواجه شده است.
21 دی ماه 1385 در پی تهاجم نیروهای آمریکایی به سرکنسولگری ایران در اربیل عراق و نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک، پنج مامور این سرکنسولگری به نام‌های «حمیدرضا عسگری شکوه»، «باقر غبیشاوی»، «مجید قائمی حیدری»، «موسی چگینی» و «عباس حاتمی کساوند» توسط نیروهای آمریکایی ربوده شدند و علیرغم گذشت هفت ماه در بازداشت این نیروها به سر می‌برند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد