سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

زاکانی: یک مشت اراذل و اوباش، موج سوار واقعه 18تیر بودند


عضو فراکسیون اکثریت مجلس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واقعه 18 تیر ربطی به دانشگاه و دانشجو نداشت،گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات را اراذل و اوباش ایجاد کردند. 
علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دلایل اصلی ایجاد واقعه 18 تیر و نقش روزنامه‌های زنجیره‌ای در این غائله با بیان اینکه مقدمات 18 تیر مبتنی بر یک نیاز بود، گفت: در واقعه 18 تیر برخی از احزاب و گروه‌ها برای رسیدن به مقاصدشان از دانشگاه به عنوان یک ابزار بهره گرفته و با استفاده ابزاری از دانشگاه و دانشجو شرایطی را بوجود آوردند که در موازنه رقابتی خودشان نقش دانشجو را به صورت برجسته‌ای برای خود داشته باشند.
وی افزود: این احزاب و گروه‌ها سعی داشتند کارکرد جنبش دانشجویی را از حوزه آرمانی پایین بیاورند و تبدیل به کارکرد سیاسی صرف کنند.
زاکانی با بیان اینکه شروع جدی غائله 18 تیر انتشار خبری در روزنامه سلام و برخورد قانونی با این روزنامه بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه این احزاب و گروه‌ها در پروژه کاری خود مراحل متعددی از جمله تأثیر جنبش دانشجویی و ایجاد یک جریان اجتماعی را پیش‌بینی کرده بودند، لذا پس از برخورد قانونی با روزنامه سلام مقدمات این حرکت ایجاد شد.
وی ادامه داد: زمانی که آنها احساس ‌کردند که این حرکت می‌تواند تبدیل به یک جنبش فراگیر شود، از عناصر غیر دانشجو و ساختار شکن بر موج جریانات دانشجویی سوار شدند و اتفاقات ناگوار روزهای بعد از 18 تیر را رقم زدند.
مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: بهره‌گیری از یک خبر در روزنامه سلام و برخورد قانونی با او و اعتراض دانشجویی شرایط را به سمتی برد که عناصر فرصت‌طلب از آن استفاده کرده و یک آشوبی را در مجموعه دانشگاه و فراتر از آن در خیابان‌های تهران ایجاد کردند.
وی افزود: بعد از واقعه 18 تیر و سخنان مقام معظم رهبری در 21 تیر نیروهای بیدار و هوشیار انقلابی و بویژه دانشجویان و عموم مردم در لبیک به فرمایشات رهبری با حضور در خیابانها و انجام راهپیمایی باشکوه حماسه‌ 23 تیر را شکل دادند و این اتفاق ناگوار که در پایتخت جمهوری اسلامی چندین روز استمرار داشت، از بین بردند و آثاری از آن بجای نگذاردند.
نماینده مردم تهران اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه عناصر و گروه‌های فرصت طلب در محاسبات خودشان به دنبال ایجاد یک حرکت گام به گام بودند و در این حرکت می‌خواستند پتانسیل‌های اجتماعی را در راستای ساختار شکنی و شکست حاکمیت،تصویب کنند از اینرو پیشتاز این پتانسیل‌ها از جانب خودشان را حرکت‌های دانشجویی می‌دانستند.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: وقتی این حرکت شروع شد آنها خواستار گسترش این حرکت بودند و به همین دلیل به شدت دنبال این بودند که شرایط را به سمتی ببرند که ماحصل آن به نوعی مبدل به ساختار شکنی شود و انقلاب را از درون کشور به حساب خودشان به زیر بکشند چیزی که باعث خوشحالی سران نظام سلطه ورژیم صهیونیستی و دیگر وابستگان آنها در منطقه گردید.
زاکانی با اشاره به نقش ارازل و اوباش در گسترش این حرکت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واقعه 18 تیر ربطی به دانشگاه و دانشجو نداشت،گفت: بخش عمده‌ای از این مشکلات را ارازل و اوباش ایجاد کردند بطوریکه از شب دوم حادثه عملا عنان حادثه از دست خیلی‌ها در رفت و بخش افراطی ساختارشکن دفتر تحکیم وحدت و یک مشت ارازل واوباش آن را بدست گرفتند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور مردم در حماسه 23 تیرماه سال 78 با تاکید بر اینکه حضور مردم در حماسه 23 تجلی اراده الهی بود، گفت: 23 تیر اوج بصیرت و هوشیاری و فداکاری مردم بود که در راهپیمایی میلیونی تجلی یافت.
زاکانی با بیان اینکه جریانات دانشجویی باید از این حادثه پند بگیرند، اظهار داشت: جریانات دانشجویی باید توجه داشته باشند که در مقام آرمان خواهی همواره آرمان‌ها و ایده‌آلها را دنبال کنند و برای رسیدن به آنها کوتاه نیایند و مطالبات جدی خود را دائماً بیان کنند اما در این راستا توجه ‌کنند که هیچ‌ وقت به عنوان ابزاری در دست گروه‌های خارج از دانشگاه قرار نگیرند.
وی افزود: با عنایت به آنچه که در 23 تیر اتفاق افتاد جریانات دانشجویی باید توجه داشته باشند مسیری را انتخاب نکنند که برخلاف مسیر انقلاب و خواست اساسی مردم باشد.
زاکانی گفت: عمده مسیری که جنش دانشجویی پیموده مسیر پرافتخار است که یک عده‌ای سعی می‌کردند آن را به انحراف بکشانند که ما امیدواریم این جنبش که متعلق به همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیز است بتواند راه صلاح، پویایی و فعالیت‌ خودش را پیش از گذشته جبران کند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد