سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

سیب هلو یاس

بسم الله الرحمن الرحیم

بعضی‌ها انگار آمده بودند تعطیلات

امیر قلعه نویی حرف اصلی خود را در آخرین گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگار شبکه خبر زد؛ «بازیکنان ما ۲۰ دقیقه اول آمده بودند هالیدی،» او که پس از تحمل ۹۰ دقیقه سنگین در VIP از خستگی روی پا بند نبود، دقایقی بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی از بی مسوولیتی برخی بازیکنان تیم گله کرد.
امیر قلعه نویی حرف اصلی خود را در آخرین گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگار شبکه خبر زد؛ «بازیکنان ما ۲۰ دقیقه اول آمده بودند هالیدی،» او که پس از تحمل ۹۰ دقیقه سنگین در VIP از خستگی روی پا بند نبود، دقایقی بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی از بی مسوولیتی برخی بازیکنان تیم گله کرد. او گفت؛ «ما در جلسات آنالیز بارها به بازیکنان مان گفته بودیم هنگام حملات چین چطور جایگیری کنند، اما متاسفانه دقیقاً همان طور که هشدار داده بودیم گل خوردیم.» او که با این تساوی به عنوان اولی گروه امیدوار است، ادامه داد؛ «بعضی ها وظایف تاکتیکی خودشان را درست انجام ندادند.»
این در حالی است که سرمربی تیم به برخی جابه جایی های بی منطق در ترکیب تیم متهم است. او که در نیمه دوم از شیوه ۳-۳-۴ (که در واقع ۱-۵-۴ بود) به ۲-۴-۴ تغییر فرم داد، علت کسب تساوی را تعویض های انجام گرفته می داند. او به خبرنگاری گفت؛ «بنویسید ما در دو بازی در نیمه دوم نتیجه را برگرداندیم... بنویسید که تغییرات ما جواب داد،» او پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگاری که تیم ملی فعلی را با عنوان «بهترین تیم تاریخ» توصیف کرده بود، گفت؛ «آقای برانکو ۶ سال بالای سر این تیم بود و بعد از جام جهانی تیمی را تحویل ما داد که ۵ بازیکن مهمش را نداریم. علی دایی، یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده کنار رفتند و ابراهیم میرزاپور و محمد نصرتی در شرایط بازی نیستند. چرا نمی نویسید اگر این بهترین تیم تاریخ است به خاطر زحمات کادر فنی ایرانی آن است. چرا برای مربی ایرانی ارزش قائل نمی شوید؟» او که در اکثر وقت مصاحبه تند و تهاجمی حرف می زد، به خبرنگاران قول داد بعد از بازی با بازیکنان جلسه می گذارد و درباره بالا و پایین های آنها در طول یک مسابقه می پرسد. همین طور او گفت قبل از بازی مالزی در ساختارهای دفاعی تجدید نظر خواهد کرد. باید از او که مسوولیت استفاده از دفاع ۴ نفره خطی را به گردن مطبوعات انداخت، سوال کرد آیا تغییرات در سطح ملی و در طول یک تورنمنت به همین سادگی است؟ایران که حالا با امتیاز برابر با چین، به دلیل تفاضل گل پایین تر در پله دوم گروه C است، امیدوار است چین مقابل ازبکستان که هنوز به صعود امیدوار است به مشکل بخورد و با برد پرگل مقابل مالزی به عنوان تیم اول در مالزی بماند تا به ویتنام سفر نکند؛ جایی که آنالیزور تیم ملی عقیده دارد؛ «رطوبت وحشتناکش برای ایران خطرناک خواهد بود.»
اما ایران که برای دومین بار موفق به کسب نتایج دلخواه در دقایق آخر شده، از نظر بدنی یکی از آماده ترین تیم های حاضر در رقابت هاست و به نظر نمی رسد آب و هوای بد میزبان های چهارگانه مشکل بزرگی برایش باشد. به نظر، اگر مشکلی به وجود بیاید، ردپای آن را باید در تصمیمات سرمربی دید که با ترکیب های تازه و استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی از کارایی آنها می کاهد. البته امیدواریم قلعه نویی که تعویض کریمی با مبعلی را نه به دلیل بازی بد او که به علت تغییر تاکتیک دانست، بتواند ایران را پیروزمندانه پیش ببرد؛ اتفاقی که البته چندان هم دور از ذهن نیست، گرچه ستاره هایی مثل کعبی و کریمی از تعویض در بین دو نیمه ناراضی به نظر برسند. قلعه نویی ضمن تقدیر از بازی ایمان مبعلی می گوید؛ «همین که ۰-۲ را ۲-۲ کردیم، خوشحالم. شما هم سخت گیر نباشید و به ما تبریک بگویید،»قلعه نویی در اواخر مصاحبه از سوال یک گزارشگر تلویزیون که عقیده داشت ایران در آنالیز ضعیف است والا مثلاً شماره ۲۰ چین در این بازی اینقدر راحت روی دروازه ایران خطرساز نمی شد، عصبانی شد و گفت؛ «والله نمی دونم این چه جور سوالیه، مگه تو دنیا همه نمی دونن روبینیو خوبه، خب چرا نمی گیرنش؟ شما از کجا می دونی ما روی بازیکن شماره ۲۰ فکر نکردیم؟ اتفاقاً دقیقاً گفتیم مراقبش باشن. اما خب بعضی ها مسوولیت خودشون رو انجام ندادن.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد